حجتالاسلام والمسلمین محمدحسنی:
راه دستیابی به دانش، پرورش استاد عالِم و تربیت دانشجوی متدین است / دانش اساس قدرت است
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،گفت: راه دستیابی به دانش، پرورش استاد عالِم عامل، تدوین متون فاخر معنویتمحور بهروز شده و حضور دانشجوی متدین، شهادتطلب و استمرار در فراگیری علم است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجتالاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با حضور در نشست تخصصی اساتید و مربیان مرکز آموزش پشتیبانی شهید سرلشکر فیضا… امانی نزاجا، ضمن تبریک سالروز ارتش و حماسهآفرینیهای نیروی زمینی قهرمان، اظهار کرد: دانش اساس قدرت است؛ بدین معنا که هرکس عالِمتر و داناتر باشد، قدرتمندتر است. در سطحی وسیعتر هر کشوری که از زیرساختهای دانشی بیشتری برخوردار باشد، دست برتر را دارد.
وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، نخبهها و نوابغ کشورهای شکست خورده در جنگ را با روشهایی از جمله تهدید و تطمیع، به کشور خود کشاند و امکانات گستردهای را در اختیار آنان قرار داد تا در جهت تولید علم از آنها بهرهبرداری کند؛ بدین ترتیب آمریکا با توسل به دو روش ابر قدرت شد: نخست غارت ثروت و منابع سایر ملل جنگزده و دیگری جذب و تطمیع نخبهها، مبتکران و دانشمندان ملل دیگر.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به گامهای اساسی در دستیابی به علم تولیدی، تصریح کرد: در ابتدا باید از دانشافزایی تقلیدی دست برداریم؛ همانگونه که در متون دینی نیز بدان اشاره شده برای دستیابی به قدرت، بایست به دنبال علم رفت.
وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم در این زمینه گامهای اساسی برداریم سه رکن بایست به عنوان مکمل عمل کنند: رکن اول متن یا محتوا، رکن دوم استاد و رکن سوم فرد فراگیرنده است. اگر این سه رکن مکمل هم عمل کنند، برونداد آن دستیابی به علم تولیدی و آنچه که هدفگذاری شده است خواهد بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مصادیق عینی و بروندادهای مطلوب علوم تولیدی و تربیتی تراز اسلامی، اظهار کرد: برونداد کار شما باید تبدیل به شهید صیاد، شهید سلیمانی، شهید آبشناسان، شهید نیاکی و سایر الگوهای ارتش مکتبی بشود؛ در غیر این صورت سرمایه را هدر دادهاید. هدف، تربیت شخصیت مجاهد، متعهد، شجاع و پایبند به آرمانهای انقلاب و اسلام است.
وی در ادامه با اشاره به ویژگیهای استاد، دانشجو و متن به عنوان ارکان مهم تولید علم، گفت: استاد بایستی دو ویژگی داشته باشد؛ نخست باید نسبت به تازهها و یافتههای نوین علم، عالِم و آگاه باشد؛ یعنی زحمت مطالعه یافتههای تازه در علم را به خود بدهد. دانشجوی تراز و برجسته، خروجی استاد تراز و عالم است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ما باید به عنوان معلم و استاد، به نحوی عمل کنیم که دانشجوی ما به این نتیجه برسد که ارزندهترین کار آن است که انسان جهادی فکر و عمل کند و علقهای بالاتر از جهاد و شهادت را در جهان جستجو نکند.
وی ادامه داد: در تهیه متن نیز باید نیازهای فراگیران در نظر گرفته شود و متنها باید گشاینده گرههای ذهنی فراگیران باشند. دانشجو نیز اگر خواهان تحول و رشد است بایست جدیت، مداومت و ایمان در علم را به طور توأمان و مکمل هم پیگیری و دنبال کند. دینداران فاقد علم و عالمان بدون ایمان هر دو جاهل و خطرناک هستند.
حجتالاسلام محمدحسنی در پایان با بیان لزوم آسیبشناسی این سه رکن و رفع موانع و چالشها، خاطر نشان کرد: با تکیه بر همت، اخلاص و احساس مسئولیتپذیری شما اساتید و مربیان میتوان وضعیت مطلوب موجود را به وضعیت آرمانی ارتقا داد.
شایان ذکر است در این نشست، حجتالاسلام والمسلمین شعبانعلی صالحینسب، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا به همراه جمعی از معاونان و مسئولان تربیت و آموزش این اداره حضور داشته و در پایان نشست، از تعدادی از اساتید و مربیان نمونه این مرکز با اهدای هدایای فرهنگی تقدیر به عمل آوردند.
منبع : اجا
https://kdnews.ir/?p=90928
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.